Αρχική » Δραστηριότητες » Εκπαιδευτικές δραστηριότητες » Δειγματική Διδασκαλία στη Χημεία.

Δειγματική Διδασκαλία στη Χημεία.

 

Στο πλαίσιο των δειγματικών διδασκαλιών που πραγματοποίησαν οι ΠΕ04 καθηγητές του σχολείου μας, η χημικός μας, Ευαγγελία Λαγουδάκη παρουσίασε διδακτικό σενάριο που σχεδίασε, με θέμα: “Μέτρηση pH προϊόντων καθημερινής χρήσης και τροφίμων, με τη χρήση pH/μετρικού χαρτιού και δεικτών. Αραίωση και μέτρηση του pH σε αραιωμένα υδατικά διαλύματα. Παρακολούθηση αντίδρασης εξουδετέρωσης με τη χρήση του δεικτών”.


 Το σενάριο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για την κατανόηση της έννοιας του pH και της μέτρησής του, όσο και για την επανάληψη ολόκληρου του πρώτου κεφαλαίου της διδακτέας ύλης της Γ’ Γυμνασίου. Βασίζεται στη διαρκή εμπλοκή των μαθητών, οι οποίοι δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, ερευνούν τόσο το pH προϊόντων καθημερινής χρήσης, όσο και τις αντιδράσεις Οξέων- Βάσεων- Αλάτων και -μέσω της καθοδηγούμενης μάθησης- διερευνούν τα φαινόμενα και μακροσκοπικά, συνδέοντάς τα με την καθημερινότητά τους. Στη συνέχεια επεκτείνουν τις διαπιστώσεις τους σε περιβαλλοντικά ζητήματα (Οξίνιση υδάτινων οικοσυστημάτων λόγω φαινομένου του θερμοκηπίου).

Το σενάριο βασίζεται στις αρχές της διερευνητικής μάθησης (ανακαλυπτική μάθηση), της συνεργατικής μάθησης και της διαθεματικότητας (σύνδεση με άλλες θεματικές ενότητες όπως βιολογία, φαρμακευτική, περιβάλλον). Οι μαθητές του τμήματος Γ1 συνεργάστηκαν άψογα, αποδεικνύοντας, για άλλη μια φορά, ότι οι δεξιότητες που διαθέτουν δεν περιορίζονται μόνο στις επιστημονικές γνώσεις τους!

 

 


1 Σχόλιο

Τα σχόλια είναι κλειστά.