Αρχική » Δραστηριότητες » Εκπαιδευτικές δραστηριότητες » Ενδοσχολική επιμόρφωση/συντονισμός γνωστικό πεδίου φιλολόγων.

Ενδοσχολική επιμόρφωση/συντονισμός γνωστικό πεδίου φιλολόγων.

Στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης η φιλόλογος κα. Μαθιουδάκη Εύα, σε συνεργασία με τη συντονίστρια φιλολόγων του σχολείου μας κα. Λιναρίτη Μαρία, πραγματοποίησε δειγματική διδασκαλία … με τις κάλτσες της.

Μπορεί ένα ζευγάρι κάλτσες να διδάξει την επαναχρησιμοποίηση;

Μπορεί, αν βρεθεί μέσα στη δύναμη της ποίησης του Pablo Neruda.
Οι μαθητές του Α5, στο πλαίσιο του μαθήματος της Νέας Ελληνικής Γλώσσας (Ενότητα 3) και της Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας (“Το μαύρο κύμα”), αφού αιφνιδιάστηκαν από την καθηγήτρια τους με ένα ζευγάρι κάλτσες, άκουσαν την “Ωδή στις κάλτσες μου” του Neruda (“Ωδές στα καθημερινά και τα ασήμαντα”), εξέφρασαν τις σκέψεις τους με τη βοήθεια των ρουτίνων της έντεχνης συλλογιστικής, ζωγράφισαν εικόνες και εργαζόμενοι σε ομάδες έγραψαν ωδές σε καθημερινά πράγματα. Κατέληξαν έτσι ότι τα καθημερινά μπορούν να γίνουν ξεχωριστά, αν συνοδεύονται από αγάπη.
Πώς μπορεί όμως αυτή η σκέψη να ωφελήσει το περιβάλλον; Μα είναι απλό. Όλα εκείνα τα φαινομενικά “άχρηστα” αλλά και ασήμαντα της καθημερινότητάς μας μπορούν να γίνουν ξανά σημαντικά, αν εμείς τους δώσουμε άλλη μορφή, άλλη χρήση, και τα βάλουμε ξανά στη ζωή μας. Το κονσερβοκούτι – είπαν οι μαθητές μας- μπορεί να γίνει γλαστράκι, το κουτί της φέτας κουμπαράς και το γυάλινο βαζάκι του μελιού μολυβοθήκη. Το μόνο που χρειάζεται είναι να επιστρατεύσουμε τη φαντασία μας για να βάλουμε ενεργά την επαναχρησιμοποίηση στη ζωή μας.