Αρχική » Δραστηριότητες » Εκπαιδευτικές δραστηριότητες » Συντονισμός γνωστικού πεδίου φιλολόγων.

Συντονισμός γνωστικού πεδίου φιλολόγων.

              Στο πλαίσιο της πραγματοποίησης διδασκαλιών στο γνωστικό πεδίο φιλολόγων οι φιλόλογοι Καφφετζάκη Μαρία και Λιναρίτη Μαρία πραγματοποίησαν την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου, συνδιδασκαλία/εργαστήρι στην Νεοελληνική γλώσσα Γ΄ γυμνασίου στην Ενότητα 3 (Είμαστε όλοι ίδιοι. Είμαστε όλοι διαφορετικοί). Η διδασκαλία έγινε στο τμήμα Γ5 κατά τις 2η και 3η διδακτικές ώρες με τη συμμετοχή τόσο των παιδιών της τυπικής τάξης αλλά και των παιδιών της ένταξης.

Η διδασκαλία ήταν 2ωρη και είχε βιωματικό χαρακτήρα. Την 1η διδακτική ώρα έγιναν δύο δραστηριότητες: στην πρώτη δραστηριότητα με τίτλο « είμαι, δεν είμαι», «μου αρέσει και δεν μου αρέσει», οι μαθητές καθισμένοι σε κύκλο παρουσίασαν τον εαυτό τους, ότιδήποτε τους αρέσει ή δεν τους αρέσει(σε συναισθήματα, δραστηριότητες, έννοιες κλπ). Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε αφού μίλησαν όλοι οι μαθητές αλλά και οι εκπαιδευτικοί. Το εργαστήρι συνεχίστηκε με ένα ακόμη παιχνίδι τις « καρέκλες ομοιοτήτων» που σκοπό είχε να εμβαθύνει στη γνωριμία με τον εαυτό μας και με τους άλλους αλλά κυρίως να αναδείξει τις ομοιότητες και τις διαφορές μας. Η αναγνώριση των ομοιοτήτων αλλά και των διαφορών μας μας εξοικιώνει με τους άλλους και μας κάνει πλουσιότερους. Τη 2η διδακτική ώρα πραγματοποιήθηκε η δραστηριότητα « διαπολιτισμικοί χαιρετισμοί». ’Εχοντας στο κέντρο του κύκλου μια υδρόγειο σφαίρα και κρατώντας οι μαθητές μια καρτέλα διαφορετική για τον καθένα, που αναγράφει έναν τρόπο χαιρετισμού, περιφέρονται στον κύκλο και χαιρετούν τους συμμαθητές τους ανάλογα με το χαιρετισμό της χώρας που αναγράφει η καρτέλα τους. Μετά σηκώνονται οι μαθητές που έχουν την ίδια καρτέλα χαιρετιούνται και δείχνουν στην υδρόγειο τη χώρα του χαιρετισμού( Ισραήλ, Αμερική, Αλβανία κλπ).Στο τέλος της δραστηριότητας έγινε συζήτηση για το είδος του χαιρετισμού και τη διαφορετική ή και όμοια κουλτούρα που αυτός εκφράζει, αφού πολλοί διαφορετικοί πολιτισμοί χαιρετούν με τον ίδιο τρόπο.

Η διδασκαλία/εργαστήρι ολοκληρώθηκε με την καταγραφή στον πίνακα των συναισθημάτων που ένιωσαν οι μαθητές του Γ5 μέσα σε ένα κλίμα ομοιότητας, διαφορετικότητας αλλά κυρίως συμπερίληψης.