Αρχική » Δραστηριότητες » Δειγματική Διδασκαλία στη Χημεία – Ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των εκπαιδευτικών ΠΕ04 του σχολείου μας.

Δειγματική Διδασκαλία στη Χημεία – Ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των εκπαιδευτικών ΠΕ04 του σχολείου μας.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας των εκπαιδευτικών ΠΕ04 του σχολείου μας και ανταλλαγής καλών πρακτικών, η χημικός μας,  Ευαγγελία Λαγουδάκη παρουσίασε διδακτικό σενάριο που σχεδίασε, με θέμα: Μέτρηση pH προϊόντων καθημερινής χρήσης και τροφίμων, με  χρήση  ρΗ/μετρικού χαρτιού και δεικτών. Σύνδεση με την καθημερινή ζωή και συγκεκριμένες εφαρμογές. Παρακολούθηση αντίδρασης εξουδετέρωσης με χρήση δείκτη. Αφόρμηση από πείραμα και αναφορά σε συγκεκριμένα περιβαλλοντικά προβλήματα (Οξίνιση θαλασσών-Φαινόμενο θερμοκηπίου).  Χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (Character AIXαρακτήρα Τ.Ν. που έχει δημιουργήσει η εκπαιδευτικός για το συγκεκριμένο μαθημα)”

                Το σενάριο αυτό, όπως γράφει η εκπαιδευτικός μας, βασίζεται στη διαρκή εμπλοκή των μαθητών, οι οποίοι δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, ερευνούν τόσο το pH προϊόντων καθημερινής χρήσης, όσο και τις αντιδράσεις Οξέων- Βάσεων- Αλάτων.  Μέσω της καθοδηγούμενης μάθησης, οι μαθητές μας,  διερευνούν τα φαινόμενα στο πλαίσιο της εργαστηριακής άσκησης, ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα και εν συνεχεία,  με αφόρμηση το πείραμα, τα μελετούν και μακροσκοπικά, κάνοντας τη σύνδεση με την καθημερινότητά τους. Ακολούθως επεκτείνουν τις διαπιστώσεις τους σε περιβαλλοντικά ζητήματα (Οξίνιση υδάτινων οικοσυστημάτων λόγω φαινομένου του θερμοκηπίου). Τέλος ενθαρρύνονται να αναστοχαστούν όσα έμαθαν και να αξιολογηθούν, παρακολουθώντας στο σπίτι τους ένα βίντεο από παλιότερη θεατρική παράσταση του σχολείου με θέμα:  “το ερωτοχτυπημένο Οξύ και την όμορφη Βάση!” και απαντώντας ερωτήσεις μέσω e- class.  Παροτρύνονται επίσης,  να συνομιλήσουν με τον αγαπητό κύριο Arrhenious,  AI Character,  χαρακτήρα Τεχνητής Νοημοσύνης, τον οποίο έχει δημιουργήσει η εκπαιδευτικός για τις ανάγκες του μαθήματος!

               Το συγκεκριμένο σενάριο της εργαστηριακής αυτής άσκησης , βασίζεται στις αρχές της διερευνητικής μάθησης (ανακαλυπτική μάθηση), της συνεργατικής μάθησης και της διαθεματικότητας (σύνδεση με άλλες θεματικές ενότητες όπως βιολογία, φαρμακευτική, περιβάλλον). Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για την κατανόηση της έννοιας του pH και της μέτρησής του, όσο και για την επανάληψη ολόκληρου του πρώτου κεφαλαίου της διδακτέας ύλης της Γ’ Γυμνασίου (Οξέα, Βάσεις, Άλατα, ρΗ, Εφαρμογές στην καθημερινότητα).  Οι μαθητές των τμημάτων Γ2, Γ4, Γ6 και Γ7 συνεργάστηκαν άψογα, αποδεικνύοντας, για άλλη μια φορά τις δεξιότητες τους!

Μετά το τέλος της διδασκαλίας ακολούθησε αναστοχασμός και γόνιμη συζήτηση, μεταξύ των εκπαιδευτικών ΠΕ04 του σχολείου μας, για καλές πρακτικές των μαθημάτων.