Αρχική » Δραστηριότητες » Πολιτιστικές δραστηριότητες » Ηχογραφήσεις και μουσική τεχνολογία

Ηχογραφήσεις και μουσική τεχνολογία

Συντονιστής: Τρικάλης Κώστας (ΠΕ19)

Συνεργασία: Άννα Σφακιανάκη (ΠΕ02)

Αριθμός συμμετεχόντων μαθητών: 20

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014 αναλάβαμε και υλοποιήσαμε το πρόγραμμα «Ηχογραφήσεις και μουσική τεχνολογία».

Οι στόχοι του προγράμματος ήταν πολλοί:

Γνωστικοί στόχοι:

Να γνωρίσουν προχωρημένες τεχνικές και τεχνολογίες με ειδικά λογισμικά

Εισαγωγή στη web οργάνωση και τις νέες τεχνολογίες, επεξεργασία ηχογραφημένης ορχήστρας

Να ανακαλύψουν κρυμμένες δεξιότητες και ταλέντα που πιθανά διαθέτουν (ευχής έργο να διακριθούν αργότερα εκφωνητές, τραγουδιστές, μουσικοί, στιχουργοί, συνθέτες, video & audio παραγωγοί)

Συναισθηματικοί: το τραγούδι, η μελοποίηση ως μέσο έκφρασης και απελευθέρωσης του συναισθήματος, δημιουργική οργάνωση (στιχουργική – μελοποίηση)

Ψυχοκινητικοί:

– η δημιουργία, ο έπαινος για την ολοκλήρωση στόχου, η συναυλία, η παρουσίαση, η “αναγνώριση” και η “αποδοχή” των πιο αδυνάμων στο σώμα του μαθητικού δυναμικού,

– η ελεύθερη έκφραση χορογραφία – χορός, η συλλογή και αξιολόγηση στοιχείων και πληροφοριών από το άπειρο διαδίκτυο,

– η αναγνώριση της αξίας της οργάνωσης και της συνεργασίας, ο καταμερισμός εργασιών αναλόγως των δυνατοτήτων,

– ο εθελοντισμός

Μέσα επίτευξης των στόχων:

Χρησιμοποιήσαμε ιδία μέσα και αυτενεργήσαμε. Ηχογραφήσεις έγιναν σε home studio με δικά μας:

Μουσικά όργανα,

Αυτοενισχυόμενα ηχεία για μείξη και mastering,

Ακουστικά για επεξεργασία ήχου,

Αυτοενισχυόμενη Κονσόλα για μείξεις,

Επαγγελματικών προδιαγραφών κάρτα ήχου,

Μικρόφωνα με stands δαπέδου και τραπεζιού,

Ισχυροί υπολογιστές για επεξεργασία audio & video,

Πρόσβαση σε διαδίκτυο, skype, bbb τηλεδιασκέψεις,

Φορητοί recorders,

Κάμερες, φωτογραφικές μηχανές για την καταγραφή της backstage προετοιμασίας…

Στοχευμένες εκπαιδευτικές εκδρομές για ανάπτυξη σχετικών βιωμάτων και σύμπνοιας (λαούτο στο δάσος, first person view στο Φόδελε)

Ο Κωστής Χονδρός έκανε λήψη με επαγγελματικό εξοπλισμό και αφιέρωσε αρκετές ώρες γυρισμάτων (Κίχλη).

Σύντομη περιγραφή:

Ξεκινήσαμε τις συναντήσεις της ομάδας στα τέλη του Νοέμβρη. Τα παιδιά δήλωσαν σε ποιές ομάδες θα ήθελαν να συμμετέχουν μέσω φόρμας εκδήλωσης ενδιαφέροντος

(https://docs.google.com/forms/d/1Y_zC_D1MuZvbX0RK7p1gVsOG77HYyGSLmpxy5IVgKr8/viewform).

Αξιοποιήσαμε στην ομάδα τις δεξιότητες κάθε μέλους (εκφωνητές, τραγουδιστές, μουσικοί κλπ) με ακροάσεις που έγιναν στα αρχικά βήματα. Υπήρξαν παιδιά που παρακολούθησαν το πρόγραμμα για να αποκτήσουν γνώσεις στην ηχοληψία.

http://www.youtube.com/watch?v=ggv0Bd7XHpY

Στη διάρκεια των μαθημάτων στο εργαστήριο πολυμέσων γινόταν παράλληλη ζύμωση σε διάφορα θέματα:

κοινωνικά (πόσο κοστίζει πόσο), πολιτικά (ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο – φιλοτεχνημένο από τον Πικάσσο), ξενοφοβίας (Πάμε σινεμά – Ανάλυσέ το, ένα σχολείο στα Εξάρχεια), bulling (το κόκκινο μπαλόνι). Έτσι πολλά παιδιά δήλωναν συμμετοχή στα μέσα της χρονιάς, άλλα αποχωρούσαν, μέχρι που έμεινε μια πολύ καλή ομάδα με κλίση στη δημιουργία (στίχοι, μελοποίηση) και στην έκφραση (τραγούδι, χορός).

http://www.youtube.com/watch?v=KFHEFa9vmfY

Στα διαλείμματα πολλά παιδιά έφεραν δειλά τους πρώτους δικούς τους στίχους, τους οποίους μελοποιήσαμε μαζί ή κατόπιν σε μεταξύ τους συνεργασία. Με καταιγισμό ποιημάτων επιλέξαμε δύσκολα και βαριά ποιήματα τα οποία στο τέλος μελοποιήθηκαν όλα! Το εντυπωσιακό είναι πως τα παιδιά δημιούργησαν δικά τους τραγούδια, έφεραν από το συρτάρι τις πρωτόλειες μελωδίες και στίχους τους.

http://www.youtube.com/watch?v=LhPqpuTtJ-w

Ηχογραφήσαμε με επαγγελματικό εξοπλισμό και αυτό αποτέλεσε σταθμό για τα παιδιά ως πρώτη εμπειρία. Είδαν όλα τα βήματα μιας ηχογράφησης: το κανάλι οδηγό, επαναηχογραφήσεις, διορθώσεις, μείξεις κλπ

Το υλικό συγκεντρώθηκε, αξιολογήθηκε και χρησιμοποιήθηκαν σχεδόν όλες οι ηχογραφήσεις. Δημιουργήσαμε ένα CD με μελοποιημένα ποιήματα μαθητών και μεγάλων ποιητών. Υπήρξε συνεργασία και σχεδόν καθημερινή επικοινωνία με τα παιδιά στο πολυμεσικό εργαστήρι. Εκεί έγιναν και οι πρόβες για το χορευτικό στο “Στρατιώτη ποιητή του Σαχτούρη”, ποίημα που μελοποιήσαμε δείχνοντας τη φρίκη του πολέμου.

http://www.youtube.com/watch?v=Mpvl7F5lONk

Στην εκδρομή στο Φόδελε Ηρακλείου, έπεσε ο πρώτος σπόρος για μελοποιήσεις σε αναγεννησιακή ποίηση, έργο το οποίο και αυτό ολοκληρώσαμε και παρουσιάστηκε στο μικρό κηποθέατρο τον Ιούνη. Στην εκδρομή γυρίσαμε αρκετές σκηνές βίντεο (βίντεο κλιπ), τις οποίες βλέπετε παρακάτω:

http://www.youtube.com/watch?v=q4BZyL-Hmmw
http://www.youtube.com/watch?v=SSo2KuHkR7E

https://www.youtube.com/watch?v=QY_2Qp0DUPc

Κατασκευάστηκε ιστοσελίδα στην οποία θα αναρτηθεί όλο το υλικό που παρήγαμε: βίντεο κλιπ, τραγούδια, κείμενα, ποιήματα κλπ.

Κάποια παιδιά γνώριζαν να παίζουν πολύ λίγα κομμάτια στην κιθάρα. Και αυτά αξιοποιήθηκαν σε ρεμίξ ή σε βίντεο κλιπ. Αρκετοί μαθητές πήραν το θάρρος και απήγγειλαν ποιήματα και αποφθέγματα μπροστά σε κάμερα.

http://www.youtube.com/watch?v=R0r5EGJP9Ns

Οι πιο έμπειροι μουσικοί, δημιούργησαν ροκ ορχήστρα και παρουσίασαν συναυλία στο σχολείο με το πέρας των μαθημάτων. Πλαισίωσαν άριστα όλα τα παιδιά που θέλησαν να συμμετέχουν και να εκφραστούν με το τραγούδι.

Τα παιδιά διδάχθηκαν βασικούς κανόνες μετρικής και στιχουργικής, βασικούς κανόνες αρμονίας και ενορχήστρωσης. Μας εντυπωσίασαν με το αποτέλεσμα: ένα απλό γαρύφαλλο έγινε στα χέρια τους ολόκληρος λουλουδόκοσμος!

http://www.youtube.com/watch?v=vqcnQkjyGQo

Το Σεπτέμβρη θα παρουσιάσουμε τις εξαγόμενες δημιουργίες σε κοινή παράσταση με το κοινωνικό ιατρείο Ηρακλείου. Ως δείγμα υποστήριξης του θεσμού της δωρεάν υγείας και παιδείας, θα δωρίσουμε κάποιο χρηματικό ποσό για τους άπορους συμπολίτες μας, στο κοινωνικό ιατρείο για αγορά φαρμάκων και αναλωσίμων.

Το όφελος για τα παιδιά μπορείτε να το δείτε στα μάτια τους την ώρα που δημιουργούσαμε ένα κομμάτι ή τώρα που νιώθουν πιο σίγουροι στα πόδια τους: είναι δημιουργοί όχι μόνο καταναλωτές!

Μπορούν απλόχερα να δωρίζουν τις μουσικές τους, τη χαρά τους, να συμμετέχουν σε κοινωνικές δράσεις και πρωτοβουλίες. Να νιώθουν ενεργοί πολίτες αυτού του κόσμου.

Το ταξίδι της δημιουργίας δεν τελειώνει. Ήδη ετοιμάζονται τα τραγούδια, τα ποιήματα και οι ορχήστρες της επόμενης χρονιάς!